Članki

Razvoj slovenskega narodnega vprašanja

Primož Trubar je vsekakor ena velikih progresivnih figur slovenske zgodovine. Toda obenem se v nje izraža vsa šibkost, nerazvitost in politični oportunizem slovenskega meščanstva njegove dobe…..Reformacija se je notranje odtujila kmečko – plebejskemu ljudstvu, ker se je vse bolj povezovala z nemškim plemstvom. Prijatelj nemškega graščaka pa ni mogel biti tudi prijatelj slovenskega kmeta

Avtor: Edvard Kardelj

Ne in amen

Iz prizadevanja, da bi Jezusovi smrti dali smisel , se lahko izcimi samo nesmisel, ker hočejo upravičiti neko usmrtitev, ki pa ni upravičena, kakor ni in nikoli ne bo upravičena nobena usmrtitev. Sklicevanje na Boga in božjo voljo ne more poravnati človeških zločinov.
Jezik kristjanov je poln krvi. Kakor se Španci ne pustijo odvrniti od bikoborb, tako se kristjani ne pustijo odvrniti od odrešitve s krvjo. Kristjani hlepijo po krvi.

Avtor: Uta Ranke Heinemann

Evropa pred Zrcalom

Duh križarskih vojn je izmaličil ne le naše dojemanje islama, ampak tudi dojemanje vzhodnega krščanstva, in nas zapeljal, da smo iz evropske zgodovine Evrope izvzeli tudi bizantinsko državo(nanjo gledamo kot na dekadentno civilizacijo z “vzhodnjaškimi” potezami – Byzantinus est, non legitur) in Rusijo, ki se je rodila iz presenetljivega zlitja Skandinavcev in Mongolov, predvsem pa “azijsko” krščanstvo.

Avtor: Josep Fontana

Evropa brez Evropejcev

Krščanski temelji Evrope seveda niso absolutni, vendar pa njihova trajajoča sila, precejena skozi filtre različnih odmikov, sporov in kritičnega zavračanja, vseeno pomembno oblikuje samozavedanje evropskih ljudstev.Vročična debata o vključitvi izrecne omembe krščanstva v nastajajočo evropsko ustavo seveda poteka v skladu s predvidljivimi refleksi. Le-ti vodijo Sveti sedež in konzervativne politične stranke k zagovoru tovrstne vključitve, leve in liberalne stranke pa razsvetljenska tradicija sekularizma usmerja k nasprotovanju.

Avtor: Aleš Debeljak